Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Biće bolje dogodine

Komentari (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 19 februar 2009 15:01
Crni
Zadnji pasus je, sto bi rekao pesnik: "cun se ljuljnu, ode sanak pusti..."
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 19 februar 2009 15:49
Slobodan Samardžić
Kolega Antoniću,
zašto u ovom prilogu niste pomenuli učešće velikog broja opozicionih poslanika Skupštine Srbije na Skupštini zajednice opština u Zvečanu.O tome su kako-tako izvestili svi mediji. Za vašu ličnu informaciju, taj događaj je predstavljao dostojnu reakciju srpske opozicije na secesiju Kosova. Da ste samo to učinili, Vaš tekst ne bi imao onako rezignirajući ton. Imali biste bar na nešto da se pozovete. Stičem utisak da ste ovako važnu činjenicu izostavili samo da biste pojačali utisak opšte letargije oko kosmetskog pitanja. Ali, ona u opozicionom spektru Srbije uopšte ne postoji.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 19 februar 2009 17:05
Goran Maksimović
Jeste mož da bidne a mož da ne bidne gospodine Antoniću! Al pod uslovom da neko iz naše vajne "evropske" elite u međuvremenu ne prizna Kosovo zarad dobrosusedskih odnosa. Govorite o Grcima i energičnosti njihove opozicije i uspoređujete ih s našom opozicijom. Kao prvo mi nismo Grci! Što će reći da Klinton nije iz Srbije zbrisao glavom bez obzira već iz članice NATO i EU Grčke. Što će reći i to da su tamo trajali spontani protesti mesecima, gde su i stare žene imale petlje da se umešaju među demonstrante i gađaju policiju jajima i psuju je. Kad je naša policija izgazila nesretnog Ranka Panića, jel iko izašao na ulicu?! Kao drugo: govorite da je narod umoran i da ga se na Kosovu ne može više mobilisati. Tačno je to ali za takvo stanje nacije je najodgovornija elita svake vrste koja nije bila niti je u stanju da ovaj narod posvećeno i odgovorno vodi. Kao što je tačno i to da će narod dobiti, ako bude pasivan i nesposoban da se bori na čelu sa svojom elitom izgubiti ne samo Kosovo već koliko sutra i Vojvodinu. I kao treće: ima li opozicija u Srbiji toliko medijskog prostora kao u Grčkoj?!
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 19 februar 2009 18:36
Gazda Gruja
Odlično primećeno g-dine Antoniću!
Zašto koristimo izraz "godišnjica nezavisnosti" umesto "godišnjica nelegalne secesije" - indid, da citiram opet braću iz evro-atlantskih integracija.

Bojim se da je razlog i za ovo prozaičan. I isti onaj (razlog) zbog kojeg ponovo ne slavimo Srpsku Novu Godinu, i zbog koga Jelenu Janković zovemo prvom nositeljicom na nekom teniskom turniru.

"Videla žaba da se konji potkivaju, pa i ona noge digla", kaže narod. I tu je negde koren problema. U tom dizanju nogu.
Tojest, prvo digneš ruke, a noge same, nekako, po refleksu, slede. Šta zna ekstremitet šta je suverenitet? Nije njegovo da misli. Njegovo je da radi šta mu glava kaže.

Još kad zato dobiješ i neke pare - ih, Bog da te vidi! Uspeo čovek u životu! A to što je digao noge u procesu, nije važno ; važno je živeti kao sav normalan svet!

Na žalost, nisam toliki optimista da verujem da će biti bolje sledeće godine ; bojim se da će do tada medijska propaganda ubediti i ovo malo preostale pameti da je realnost ipak samo ono šta kažu (čitajte "propišu") naša evro-atlantsko integrisana braća i da je racionalno jedino ono što smisli prosvećena elita koja, verovaćemo, vodi svoje stado u svetlu budućnost.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 19 februar 2009 18:44
Jovan
Kineskom teoretičaru rata Sun Cu-u pripisuje se izreka: "pobeđuje onaj ko zna kada treba da se bori". Drugi stari narod Istoka, Japanci, u Bušido-u, kodeksu samuraja, imaju maksimu: "pobedi, pa se onda bori". Ja bih ovom setu mudrosti pridružio domaću: "Nije majka sina karala što je izgubio na kocki, već što je pokušao izgubljeno da povrati"...

Kažete da smo umorni. Jesmo. Zamislite boksera koji neprirodno dug meč bije protiv onoliko protivnika koliko je NATO država nas napalo, a pri tome da su ti drugi bokseri onoliko jači koliko su te NATO države bile jače od Srbije. Da li bi taj bokser bio umoran? Da li bi mu bilo pametnije da se odmori i konsoliduje svoje snage, ili da nastavi da se bori do smrti? Mislim da bi mu samo loš trener savetovao da nastavi meč, ako već postoji prilika da se napravi pauza.

Izgubili smo nekoliko rundi, to je činjenica. Činjenicu moramo da prihvatimo radi očuvanja psihičkog zdravlja i veze sa realnošću. Gubitak nećemo prihvatiti, zbog pravdoljubivosti, nacionalne časti i dostojanstva. Gubitak nije sudbina sa kojom se moramo pomiriti: to je trenutno stanje, problem koji treba rešavati kao i svaki drugi. Naravno, teži problem, ali utoliko je i veća čast pripala našem pokolenju, koje treba da ga rešava.

U ovom trenutku treba napraviti predah i spustiti ton, povući se, da bismo zadržali krila: "he who flies will fight again" - kaže britanska poslovica. Treba iskoristiti tektonske promene ravnoteže političke i finansijske moći u svetu. Raščistiti, ako treba i silom, sa domaćim pseudoelitama i formirati novu, zdravu elitu koja će moći taj težak teret da iznese. Banalno rečeno, Rusi su nam naklonjeni, a imaju energente. Kinezi ne uslovljavaju a imaju kapital. Zapad je zapao u ozbiljnu krizu koja eskalira. Bog je učinio što je pravično i što je do njega, a ostalo je na nama. Ne zalećimo se, razmislimo pažljivo o svakom koraku. Udariti agresivno treba kada se ima čime i kada to neprijatelj ne očekuje.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 19 februar 2009 20:33
Darko
Ja da sam bokser,isao bih do kraja.Pa kud puklo.
Preporuke:
0
0
7 petak, 20 februar 2009 00:09
Jelisaveta,Pancevo
"Kosovo je Srbija" VEEEELIIIKA greska. SRBIJA JE KOSOVO!!! Ali, da je samo to greska...Narod se ponasa kao da ni Srbija ni Kosovo(cini mi se i sire) nije u vlasnistvu i Srpskog naroda. Kinje nas, oduzimaju istoriju, sadasnjost, pobise najmilije, popalise svetinje, opljackase imovinu,unistise kulturu... Srbi cute ubedjeni da ni onoliko koliko imaju-ne zasluzuju. Oni koji su se pokazali kao krvni neprijatelji i Srbije i Srba, dobili su najznacajniju pobedu-psiholosku pobedu Zagadjivacki terorizam nad Srpskim duhom, oduze dusu svakog Srbina.Kad ne postoji dusa, ne postoji ni covek. Kad nema coveka, nema ni naroda a kad nema naroda nema ni drzave.
Preporuke:
0
0
8 petak, 20 februar 2009 13:57
Jovan
Neverovatna je količina malodušnosti koja se u Srbiji stekla. Mislim da je upravo to najveći uspeh naših neprijatelja. Ne to što su nama, mnogo slabijima od sebe, privremeno oteli teritoriju mnogo većom silom: mogu i ja da otmem detetu igračku, to je lako. Ali to što su postigli da skoro svi osećaju nekakvo beznađe, iako za to nema razloga, da mladi odlaze u inostranstvo čak iako više tamo nije bolje nego ovde... Neverovatno... Ja sam mnogo boljeg duhovnog stanja, izgleda samo zato što ne gledam televiziju. Neki kažu da Amerikanci nisu uspeli u Somaliji "jer crnci nisu imali televizore". Gledajući stanje ovde, sklon sam u to da poverujem. Ljudi, nemojte toliko da gledate B92. Imate toliko sajtova na Internetu, sa zanimljivim video i drugim sadržajima, o raznim hobijima, nauci, šta god poželite. Zašto gledate "Peščanik" i Natašu Kandić? Pa time sami sebe uništavate!

Neki će reći da ima razloga za beznađe. Nema! Loše stanje je ono koje mi sami pravimo. Kad se guramo u autobusima, kad potiskujemo sposobnije od sebe, kad dozvoljavamo da nas lažu i potkradaju, kad se šibicarski ponašamo...

G. Darko, išli biste do kraja? Evo, samo još jedan citat, ovog puta generala Patona: "No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."...
Preporuke:
0
0
9 petak, 20 februar 2009 14:02
aleksandar
A dnevni list "Politika" objavljuje intervju sa Hašimom Tačijem.
Intervju neutralan, pitanja kao da postavlja novinar iz neke udaljene zemlje koje se Kosovo i Metohija uopšte ne tiče.
Kako je to lepo i demokratski.
Važno je da smo mi "europejci" i "demokrate".
Bože blagi, šta je to nastalo od nas Srba.
Preporuke:
0
0
10 petak, 20 februar 2009 17:17
Nikola
Sad pročitah današnjeg Dragoljuba Žarkovića, koji bi trebao da predstavljao kao nekakav odgovor na ovaj tekst, i vjerujte - neće biti bolje dogodine.

Onakvo peglanje svih analitičkih nivoa, vrijednosno izjednačavanje uličnog ''Pajtiću ustašo'' sa beskičmenom retorikom državnog vrha kao da imaju isti (geo)politički značaj, onakva distorzija svake humanosti i obesmišljavanje bilo kakve višedimenzionalne kritičke misli... ono još ne vidjeh u mom doduše kratkom vijeku, i nadam se da neću u budućnosti, u nekoj četvrtoj ili petoj deceniji života vidjeti ili pročitati nešto gore i neodgovornije od toga.
Preporuke:
0
0
11 petak, 20 februar 2009 19:34
Nebojsa Matic
A niste se zapitali g Antnonicu nismo li malodusni, neborbeni, mlaki, neodlucni itd itd - zato sto je stvar izgubljena? I zato sto je apsurdno boriti se za nelogicnu, i ako bas hocete, nepravednu stvar, i da je to ljudima (intimno, ako ne javno) jasno?. Ima li nekog ovde kome nije jasno da na Kosovu skoro da nema Srba, i da je tome tako vec barem 50 godina? I kakva su to poredjenja sa Zakarpatjem i Grckom - pa tamo je nacionalni sastav potpuno drugaciji.

A zasto nema vise srba, srpske svetinje, zlocini i sve ostalo - sada je kasno za ta pitanja. Gotova prica. Gubljenje vremena. Nema veze sa Milozevicem i NATO. Mozemo sa pravom samo da probamo da se ogrebemo za nesto teritorije i love, a inace da se nadamo razumnim albancima.
Preporuke:
0
0
12 petak, 20 februar 2009 22:00
Jelisaveta,Pancevo
@Nebojsa Matic
Na neki cudan nacin ste u pravu.
Istrebljeno Kosovo...Spaljene svetinje, grobovi, kuce...Nestao zivot Srba na Kosovu. I ono malo koliko je ostalo vapi iz dna duse da ih cujemo. Oni znaju da se milom ne dobija ono sto je oteto silom. Bore se za goli zivot. Ko ih cuje? Da nece"mirno i diplomatski" da spasu golu kozu ili ih zavaravamo dok ih ne poubijaju. Strasna je pomisao da se vode tribine tipa"Srbija je izgubila sve ratove...Srbija nece ratovati..."(Pancevo, Srbljanovicka). Srbija se nece boriti ni za svoje zivote a kamo li za tamo neke Srbe koje ostadose na Kosovu a Kosovo Albansko!!!!! Strasno za sve muskarce Srbije! Pobise vam sestre, bracu, unistise sve sto im je bilo na dohvat ruke, a predstavnik muskog roda, Nebojsa li se zove, ne zapamtih, nema sta da se pamti, skribomanise po tastaturi!!! Traze pomoc, ali nema od koga, jedan je Putin! Da li bi se Putin dvoumio da li da pruzi pomoc Rusima koji su od njega trazili pomoc. Jel trazio pomoc preko suda? "MIRNO I DIPLOMASKI"! Mirno i diplomatski mi izgubismo sve usta smo ulagali, vojno-nece moci! Maticu.
Preporuke:
0
0
13 subota, 21 februar 2009 10:52
Nebojsa Matic
Jelisaveta, Pancevo

Pa Jelisaveta sta predlazete? Da mi muski (a sto ne i vi zenske? Ako nista treba i da se kuva i rane vidaju) idemo dole da se koljemo sa albancima ... da bi sta? Proterali ih? Naterali da nas vole i pozele sa nama u drzavnu zajednicu? I jesam li ja kriv sto na Kosovu srba ima - da se ne lazemo - 10-15% vec otprilike 70-80 godina unazad? I sto se albanci i srbi ne podnose? A Koliko vidim vi ste iz Panceva a ne sa Kosova - pa ajte selite se u K. Mitrovicu, tamo ima mesta za srbe, i drzava bi odobrila, bez sale preporucujem.

I na kraju krakjeva sta cete sa Kosovom? Da nam u parlamentu sedi predstavnici ca 2 miliona neprijateljski nastrojenih sugradjana?


I nemojte o grobovima Jelisaveta i mrtvima samo, ajde malo o zivotu.

A srbi sto ostase na Kosovu - njima svako dobro i srecu zelim, i svu zastitu odobravam. Ali njih mogu jedino albanci da sacuvaju.



bism
Preporuke:
0
0
14 subota, 21 februar 2009 11:52
Milos
@Slobodan Samardžić
Gospodine Samardzicu molim vas kako objasjavate to da se akcioni plan vlade republike Srbije u cijem ste sazivu i vi bili u praksi sveo samo na to da se svi zajedno pojavljujete na mitinzima Kosovo je Srbija, i nista vise od toga! U sustini vi i niste imali nikakav plan, zar ne?
Preporuke:
0
0
15 subota, 21 februar 2009 12:01
kosovar
U pravu ste. Stanje je još i gore. Beznađe, malodušnost, gorčina...A kako bi narod drugačije, kada i sam predsednik države svakog dana javno i to tri puta pre i posle jela, odustaje od bilo kakve ozbiljnije akcije očuvanja Kosova u srpskim granicama, strogo se samoograničavajući na besplodne i mlake diplomatske akcije niskog inteziteta. Zar nije on lično odlučio da se odustane od tužbe i da se u zemlju vrate ambasadori, umesto da se proteraju Manter i kompanija koji nam svakog bogovetnog dana sole pamet da su nam prijatelji upravo otimači Kosova, nasilnici nad ostacima razuma koji još postoji kod retkih pojedinaca u Srbiji!? Ako je vođa spreman da odustane u ime bele liste, šta očekivati od umornog, napaćenog i zaluđenog naroda? Ne zaboravite, javni eksperiment ispiranja mozga celom jednom narodu traje već dvadeset godina! Posledice su tu. Sumorne i beznadežne, baš kako ih vi opisujete. Pa zar niste odmah dobili packe od Žarkovića? A što se tiče reakcije gospodina Samardžića, mogu samo da primetim da takve akcije opozicije nemaju ama baš nikakvog efekta, čak ni medijsko propagandnog karaktera. Ostaje neprijatna i ponižavajuća činjenica da je u isto vreme održana sednica parlamenta, dakle na godišnjicu srpske sramote i šiptarskog ponosa i da je na njoj, valjda kao znak srpske odlučnosti da se Kosovo sačuva, usvojen novi, restriktivni i nedemokratki poslovnik o radu poslanika(sic!), a da su mediji u posprdnom tonu zabeležili tu "akciju" gospodina Samardžića i opozicionih istomišljenika. Pravo pitanje je kada će naša vladajuća elita dobiti novi zadatak od zapadnih mentora, zamena Kosova za imaginarnu kandidaturu? Evo, ja se usuđujem da prognoziram da će to biti pre druge godišnjice i svakako pre odluke međunarodnog suda. I da opozicija neće izboksovati ni referendum, a da će Šešelj sve do tada biti zadržan u Hagu...
Preporuke:
0
0
16 subota, 21 februar 2009 13:49
Nikola
@ Nebojša Matić

ponovite gradivo gospodine.

1951. godine 350 hiljada Srba i 450 hiljada Albanaca živjelo je na Kosovu i Metohiji
Preporuke:
0
0
17 subota, 21 februar 2009 14:45
Zoran Mihajlović
Gospodine Antoniću

Sa indignacijom prosuta žuč u Vašem tekstu zbog "nečinjenja" odnosno neadekvatnih istupa pojedinih zvaničnika je u potpunosti opravdana. Taj 17 februar jeste bio dan apatije a ne dan pasivnog otpora.Bio je to dan "godišnjice nezavisnosti" kako su propratili naši mediji.
Nije ni čudo kada je drag i čest gost na stranicama naših afirmisanih glasila gospodin ambasador jedne nama drage i prijateljske zemlje pa se može očekivati da taj datum i datu prigodu u vezi sa njim jednostavno i po srpski nazovemo "independent day"
Ako ste opravdano komentarisali i ulogu dva vodeća frontmena u aktuelnoj vlasti onda ste napravili grešku prema onim predstavnicima iste i članovima opozicije koji su tog dana bili u Zvečanu.Na ovaj grubi previd koji ste počinili zarad akcentovane dramaturgije trenutka već Vam je upućena primedba. Ono o čemu niko nije podigao svoj glas je način na koji ste komentarisali dešavanja u Novom Sadu.Ne zadovovoljni načinom kako srpska javnost, što zvanična što ona druga,alternativna (ne)reaguje na jedan ovako bitan povod ,obrušili ste se na demonstrante koji su tog dana jedini svedočili da u mrtvom srpskom moru još ima tragova života pa makar oni po Vašem mišljenju predstavljali niži oblik. Na osnovu pruženih informacija organizatori ovog bunta srpske mladosti su bili članovi "Otačastvenog pokreta Obraz" i "Srpski narodni pokret 1389".Ne primereno je da o ovim dokazanim srpskim rodoljubima i omladini Novog Sada pišete kao o gomili koja se kotrljala ulicama uzvikujući po vama ne tako intelektualno visoke parole.To što organizatori protesta nisu bili najbolje organizovani je iz razloga jer se svemu uče ad hoc vođeni samo ljubavlju prema svom narodu i ogorčeni na nepravdu kojom smo već generacijama pritisnuti. Oni nisu tako dobro koordinirani kao onaj deo srpske omladine o čijem mislenom sustavu brinu zapadne agenture i koje ih polako okreću protiv vitalnih interesa svog naroda .No bez brige g-dine Antoniću biće bolje dogodine
Preporuke:
0
0
18 subota, 21 februar 2009 15:52
Nebojsa Matic
' ... @ Nebojša Matić

ponovite gradivo gospodine.

1951. godine 350 hiljada Srba i 450 hiljada Albanaca živjelo je na Kosovu i Metohiji ... '

Ajmo svi da ponovimo gradivo - prema zvanicnom popisu 1961 Srbi cine oko 25% na Kosovu; moj izvor: S.K. Pavlovic, 'Serbia, the History behind the Name' Proverite zvanicni popis.
Od 61' stalno pada, iz dva razloga, iseljenje srba (manji razlog), natalitet ostalih.
U sustini ne menja moj argument da je kasno za sustinske pormene. Ali popis i brojke mogu da posluze u potkusurivanju, svakako.
Preporuke:
0
0
19 subota, 21 februar 2009 19:59
Jovan
@Nebojsa Matic

Ako bi se države u Evropi ustrojavale po etničkom principu koji predlažete (pošto to nazivate "pravednim") onda bi cela Evropa (pa i ostatak sveta) bila iscepkana u stotine hiljada mini-država koje bi više ličile na plemensku nego državnu organizaciju. Zamislite kako bi izgledala današnja teritorija SAD kad bi se takav pristup usvojio. Za tu pojavu je Zapad smislio termin: "balkanizacija". Ni oni to ne podržavaju, jer je to anahrono, prevaziđeno i nazadno: radi se upravo suprotno, na integracijama. Nisu to podržali ni u Bosni, ni u Abhaziji ... zašto bismo mi pristali na to na Kosovu kad nas podržavaju velike sile poput Rusije i Kine? Jedino Zapad to promoviše, ali ne kod sebe, nego kod svojih neprijatelja.

Istrajan i sistematičan specijalni (psihološki) rat Osovine SAD-EU je dao dosta dobre rezultate ovde. Zanimljivo je da su školski udžbenici još iz vremena Broza sadržavali precizne opise takvog rata. Zapad je to sproveo kao da je odatle učio gradivo i imao fantastičan uspeh. Mnogi pričaju o "beznađu", "besperspektivnosti" i sličnim glupostima, bez realnih korelata. Šta mi to suštinski ne možemo što mogu npr. Korejanci, Japanci, Česi ili bilo ko drugi? Možemo sve isto što i oni. Nisu fizički zakoni različiti ovde u odnosu na Zapad, pa da postoje objektivne prepreke. Sve te prepreke su medijski implantirane u mozgove pojedinaca koji onda počinju da se ponašaju kao da je stvarno "sve izgubljeno". Zanimljivi primeri iz psihologije postoje, gde pojedini pacijenti čak veruju da su izgubili vid, pa zaista ne vide, jer mozak ne obrađuje informacije iako oko funkcioniše normalno. Meni je uvek interesantno da posmatram kako ljudi veruju da ne mogu, pa onda zaista nešto ne rade, iako mogu. Tako je jedan moj komšija godinama verovao da ne može da nauči da koristi mobilni telefon. Fascinantno...

Da završim, i ja se zalažem da vojna obaveza i odgovarajuća prava budu jednaki za žene i muškarce, kao u Izraelu. To tamo dobro funkcioniše, pa zašto ne bi i ovde.
Preporuke:
0
0
20 nedelja, 22 februar 2009 13:06
Nebojsa Matic
Jovane: Slazem se da je princip etnicke drzave los. Ali postoje presedani koje je nemoguce ignorisati, gde su svi elementi nove etnicke drzave tu, i gde je neodrzivo da 'manjina' ostane statusno tu gde je. Uostalom, sve drzave u evropi i jesu etnicke, stvorene doduse pre vise od 100 godina, ali bez obzira etnicke. Da li taj proces sad treba zamrznuti sa sva vremena? Ne znam. Znam samo da u slucaju Kosova ne postoji - za sada - ni minimum interesovanja, poverenja ni zajednickog interesa za suzivot. I sta je onda svrha zajednicke drzave ako jedan njen deo postane zariste krize, a zivot gradjana regulise represivnim merama?
Sve bi to bilo drugacije kada bi recimo sa srpske strane - i sa albanske - bilo konkretnih predloga i zelje, ali konkretnih, i siroko prihvacenih medju svima, kako bi to izgledalo u praksi. Jer drzava je i kultura i razmena, ne samo policija na granicama. Mi se prema kosovu odnosimo kao da je tu u pitanju rasprava o njivi i medjama, kao da tamo ne zive nekakvi ljudi, ( ciji jezik, obicaje i kulture ne poznajemo, i koje u sustini ne postujemo). U javnom mnjenju se potrebe albanaca za svojom drzavom uopste ne uzimaju obzir, tretiraju se kao nebuloza. Sa tim stavom nema nade.
Osim toga, gubitak kosova ili dela kosova je i dobitak - jer samo kosovo proizvodi gubitke. Nezaposlenost je ogromna, i stanovnistvo je lose kvalifikovano. To su problemi koje bi Srbija, iznurena, morala da resava kao svoj drzavni problem. Da ne pricamo o politickoj stabilnosti.
Ja ne znam - a voleo bih da znam - kako su to pregovori o Kosovu tekli, sta je tu ko kome predlagao. Niko nista konkretno o tome, tek poneka floskula. Drzavna tajna, sta li? A trebalo bi, da je pameti, pokrenuti siroku raspravu o tome kako mi svi to vidimo. Koji su izazovi, problemi, mogucnosti. Zasto se to ne otvori, zasto niko,ni NSPM, ni komentatori ovde, o tome ne progovori. Problem kosova je apstrahovan na nivo medjunarodno-pravnog legitimiteta.Ne pravi se i ne spasava drzava na osnovu paragrafa.
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 23 februar 2009 14:08
Jovan Janković
Poštovani g. Matiću,

Ja sam svestan tih problema koje iznosite, ali morate se zapitati zašto nijedna država na svetu takve probleme ne rešava amputacijom dela svoje teritorije. Čak ni ogromna Rusija, u doba najveće krize, nije pristajala da vrati Kurilska ostrva Japanu. Kosovski Albanci se sada ponašaju agresivno jer imaju podršku SAD, kao što i Izrael može da se ponaša agresivno na Bliskom Istoku. Analogija, naravno, nije potpuna, ali je upotrebljiva u smislu da im se dozvoljava nešto što se nama ne dozvoljava, inače bismo problem rešili još 1998 (mada mislim da ga ne bi ni bilo bez američke režije). Dvostruki standardi su očigledni: cepala se SFRJ po etničkom principu, a danas se Bosna, nazovimo je "SFRJ u malom", na silu unitarizuje.

Albanci će se ovako ponašati dok god SAD ne proceni da im više nije u interesu da ih podržava i mi treba da radimo na tome da se to desi što pre. Što se tiče težnje Albanaca da formiraju svoju državu, nadam se da ne treba da podsećam da već imaju Albaniju (?)

Kad bi išli po etničkom principu, ispalo bi da je legitimnije da tražimo Kninsku krajinu od Hrvatske nego Kosovo. Nisam siguran da je tako. Razlozi zašto je važno sačuvati Kosovo nisu samo u činjenici da je ono istorijsko mesto stvaranja srpske države, već i činjenica da je vrlo bogato energentima i rudama, koji u današnje vreme postaju sve značajniji. To što tamošnje stanovništvo ne želi da radi, može se rešavati politikom zapošljavanja stranih radnika, što mnoge države u svetu praktikuju i što su i naši "Jugovići" osetili kada su se doselili u zaleđene delove Kanade...

Naravno, opcija sile trenutno nije na stolu, ali ono što ne smemo učiniti je da potpišemo da smo se odrekli te teritorije. Istorijske okolnosti se često menjaju, žalosno bi bilo da nove generacije, za 100 godina, kažu: "vidi šta su nam oni idioti onda uradili, trebalo je to i to" kao što su danas neki skloni da kažu šta je Kralj trebalo da uradi posle I svetskog rata...
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 23 februar 2009 18:32
Nebojša Matić
Poštovani Jovane

ostadosmo sami u kafani ... neka, neka ...

Primeri koje navodite su manje više (ne)svodivi na Kosovo - populacija Kurilskih ostrva kontra Kosova, tapija Rusije na ista - a i kontra primera ima (gubici nemačke i austrije posle II rata, takođe kolonijalni gubici itd) . Ne znam gde ćemo stići sa tim.

Što se tiče ostavljanja Kosova u amanet, ne znam šta da mislim. To je primamljiva ideja. No šta ćemo u međuvremenu? Koje može da traje generacijama? I sa kojim pravom? I možemo li da sagledamo sve posledice ovakvog amaneta? Zna se da se tvrdoglavost ne isplati uvek - izgubiš i neke mogućnosti dok insistiraš na protivrečnom. Košta puno energije, novca, a bogami i života terati mak na konac. Još uvek mislim da Srbiji nedostaje životvorna ideja o tom šta bi (smo) sa Kosovom a da bi imalo smisla boriti se za pravo nad Kosovom. Samo insistiranje na međunarodnom pravu je nedovoljno.

Hvala na inspirativnom razgovoru!
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 23 februar 2009 20:18
Jelisaveta,Pancevo
@ Nebojsa Matic
Mirno spavjte, zene su uz vas!
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 23 februar 2009 23:27
Panonac
Nadam se da me administrator NSPM-a neće cenzurisati i skraćivati po svom običaju.
Kratko i jasno: Kosovo se može povratiti samo vojnom silom. Tačka. I za to treba da se spremamo.
Jedna kratka i efektna srpska "Oluja".
Kad se "vojno-redarstvena" akcija okonča, malo će biti škrgutanja zubima u svetu ali i to će se stišati...ali statistika će biti fundamentalno drugačija i KRAJ PRIČE.
Mislim da kod Srba još ima dovoljno sposobnih i kuražnih ljudi za tako nešto...ako su Hrvati mogli da u leto 1995. dignu dve stotine hiljada ljudi pod oružje, valjda mi možemo bar sto hiljada više...
A takvi kao Nebojša Matić mogu slobodno da ostanu kod kuće...kad se zapuca od njihove panike samo bi bilo štete...
Preporuke:
0
0
25 utorak, 24 februar 2009 13:07
dada
letargijom, malodušnošću i govorima da ne možemo ništa učiniti jer smo mali,a pogotovo da moramo menjati svoje poglede i mišljenje o vrednostima. Sve je to hrana za zver (zna se odakle dolazi).
Preporuke:
0
0
26 utorak, 24 februar 2009 19:58
Nebojsa Matic
Panonac: jeste, i onda tako ko izrael i palestina jedno sto godina, pa ce da ti pucaju bombe po panoniji svako malo ...

ili sto kazu latini: Dulce belum inexpertis. (Neiskusnima je rat privlacan/sladak).
Preporuke:
0
0
27 sreda, 25 februar 2009 11:31
Đorđe
Kad su mali narodi u pitanju onda moraju da budu svesni da im istorija dodeljuje jako uske vremenske prozore za jačanje. Uzmimo recimo Hrvatsku kao primer. Jedini trenutak kada su mogli da se obračunaju sa Italijanima u proteklih 1000 godina bila je zapravo 1945. Pa oteraše i Mađare iz Rijeke, Nemce iz Podunavlja. Svakako da im nije padalo na pamet da sa Srbima svode račune recimo 1919 godine.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner